Pierwsza edycja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem,
więc w imieniu Wójta Gminy Milówka Roberta Piętki zapraszamy na II Puchar Wójta, Sołtysa i Dyrektora GOK. Organizatorem wydarzenia jest Gmina Milówka, Sołectwo Milówka oraz Gminny Ośrodek Kultury w Milówce.
Zamieszczamy regulamin:
- Cross Rowerowy odbędzie się w dniu 29 kwietnia 2018 r. (tj. niedziela) na terenie Gminy Milówka.
- Rozpoczęcie Crossu Rowerowego odbędzie się o godz. 12:00 w Amfiteatrze nad Sołą w Milówce.
- START do „wyścigu” godzina 14:00 linia startu umieszczona będzie na Al. Dobrej Matki, w tym samym miejscu również będzie linia METY.
Trasa:
- Trasa liczy około 22 km i będzie przebiegać: Al. Dobrej Matki – Rokitniok – ul. Koczura – ul. Turystyczna – Pl. u Komerów - Soblówka – Cukiernica – Hala Boracza – Juroska – Zogrody – Bucnik – Kępki - ul. Kaflarska – ul. Beskidzka.
- Trasa będzie oznaczona znakami co 0,5 km.
- Trasa nie posiada atestu.
- Nawierzchnia trasy zróżnicowana: szutrowa, asfaltowa, drogi leśne, pagórki, wzniesienia
- MTB odbędzie się przy ograniczonym ruchu kołowym, wszyscy uczestnicy na drogach publicznych powinni poruszać się prawą stroną i bezwzględnie przestrzegać przepisy „Prawo o Ruchu Drogowym”.
- Dodatkowo na terenie Parku w Milówce odbędą się wyścigi rowerowe dla najmłodszych uczestników ruchu (do 15 roku życia)
Limit czasu:
- Zawodników obowiązuje limit czasu wynoszący 2,5 godziny.
- Uczestnicy, którzy nie dojadą do mety w ciągu 2,5 godziny od czasu strzału startera zobowiązani są do dojechania do mety.
Punkty odświeżania i kontrolne:
- Punkt kontrolny pomiaru czasu będzie znajdować się co 0,5 km.
- Pomiar czasu elektroniczny – ominięcie punktu kontrolnego powoduje dyskwalifikację uczestnika.
- Punkt odbioru wody i zrzutu butelek znajdować się będzie w połowie trasy (ok. 6km)
Uczestnictwo:
- W MTB prawo startu mają osoby w każdej kategorii wiekowej.
- W przypadku zgłoszenia się uczestników niepełnoletnich niezbędne jest dodatkowe oświadczenie/zgoda podpisana przez rodziców/prawnych opiekunów.
- Wszyscy zawodnicy muszą przedstawić podpisane oświadczenie o dobrym stanie zdrowia.
- Organizator zastrzega sobie możliwość odmowy udziału w MTB zawodnikowi, który nie przedstawi takiego oświadczenia.
- Wszyscy zawodnicy startujący w wyścigu muszą zostać zweryfikowani w Biurze Zawodów. Biuro będzie czynne w dniu wyścigu w godzinach od 12:00 do 13:30. Biuro Zawodów będzie zlokalizowane w odpowiednio oznakowanym pomieszczeniu terenie Amfiteatru w Milówce.
- W Biurze Zawodów zawodnicy otrzymają pakiet startowy: numer startowy, agrafki, koszulkę, worek depozytowy oraz materiały promocyjne.
- Wszyscy uczestnicy na drogach gruntowych i publicznych powinni poruszać się prawą stroną i bezwzględnie przestrzegać przepisy „Prawo o Ruchu Drogowym” i niniejszy regulamin.
- Wszyscy uczestnicy muszą zachować szczególną ostrożność, istnieje możliwość wyjechania pojazdów z pól oraz prywatnych posesji.
- MTB będzie się odbywać przy nieograniczonym ruchu drogowym. W miejscach szczególnie niebezpiecznych Służby Organizatora wskażą drogę i ułatwią włączanie się do ruchu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje zawodników i wypadki na trasie.
- Decyzje lekarzy dotyczące kontynuacji udziału podczas imprezy są ostateczne i nieodwołalne.
- Uczestników w Crossie Rowerowym obowiązuje niniejszy regulamin.
Zgłoszenia:
- Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie poprzez formularz online dostępny pod adresem: www.milowka.pl/Mtb
- Zgłoszenia zostaną zawieszone w dniu 29 kwietnia 2018 r.
- Zgłoszenie i nieuregulowanie wpisowego w ciągu 7 dni powoduje automatyczne skreślenie uczestnika wyścigu z listy.
Klasyfikacje:
Podczas Wyścigu prowadzone będą następujące klasyfikacje;
- Dla najmłodszych (wyścig po terenie Parku w Milówce)
- I klasyfikacja: do 9 lat
- II klasyfikacja: 9 – 15 lat
2. MTB:
- I klasyfikacja Kobiet: od 16 – 40 roku życia,
- II klasyfikacja Kobiet: od 40 roku życia wzwyż
- III klasyfikacja Mężczyzn: od 16 – 40 roku życia
- IV klasyfikacja Mężczyzn: od 40 roku życia wzwyż